Vadba moči

ŠPORTNO DRUŠTVO NBP FIT

Avtor: NEJC BARTOLOMEJ POLANEC

Članek je bil objavljen v Pletenicah št. 03/21, stran 25

Gre za način vadbe, katerega cilj je okrepiti mišice, kosti in vezivna tkiva.

Kaj je pravzaprav vadba za moč, je to sekanje drv, ali kopanje zemlje? Ne, nič od naštetega ni vadba moči, ampak najprej definirajmo vadbo za moč.

Vadba za moč je učen, varen in strukturiran proces pridobivanja večje zmogljivosti našega telesa, pri katerem postopoma večamo obremenitev (maso bremena).  Je vadba za zdravje in premikanje brez bolečin, z njo dvignemo sposobnost našega organizma, da se upira zunanjim silam in obremenitvam.

Vadba moči temelji na kompleksnih gibalnih vzorcih kot so počepi, izpadni koraki, sklece, predkloni. Gibalne vzorce na samem začetku izvajamo z lastno težo, nato pa z namenom napredka progresivno dodajamo bremena v obliki elastičnih trakov, uteži … Med izvajanjem tovrstnih gibalnih vzorcev, sodeluje večina mišic v telesu, kar predstavlja tudi časovno ekonomičnost v primerjavi z vadbo hipertrofije, kjer z izolacijskimi vajami in obravnavo vsake mišice oz. mišične skupine posebej stremimo k povečanju mišične mase. Do povečanja obsega mišičnih vlaken pride seveda tudi pri treningu moči, vendar to ni primarni namen tovrstne vadbe. Moč se lahko poveča zaradi povečanja prečnega preseka mišic ali povečanja zmožnosti aktivacije mišičnih vlaken.

Pomemben učinek vadbe za moč je tudi adaptacija obmišičnih struktur- vezi, kosti. Pri kosteh se poveča kostna gostota, kar predstavlja naložbo v prihodnost, saj se v starosti kostna gostota zmanjšuje. S povečanjem kostne gostote so kosti zmožne prenesti večje sile, kar pomeni, da se težje zlomijo. Podobno je pri mišicah, ki se okrepijo, s čemer se poveča sposobnost premagovanja večjih sil.

Z vadbo moči povečamo kapaciteto maksimalne moči, kar pomeni, da delo lažje opravljamo, smo bolj odporni. V praksi to pomeni, da bomo npr. lažje kopali zemljo- na lopato bomo lahko naložili več zemlje, obenem pa bomo po končanem delu manj utrujeni, saj bomo porabili manj energije.

In nazadnje, kako vaditi za moč:

–  V vadbo vključimo kompleksne gibalne vzorce: počep, sklece …,

–  izvajamo ponovitve v rangu 6-15 ponovitev na serijo,

–  progresivno dodajamo bremena,

–  stremimo k tehnično pravilni izvedbi vaj.

Vam je bil članek všeč?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkdin
Share on pinterest
Pinterest

Komentiraj

Prijavi se na novice

*S poslanim e-mail-om soglašaš s Pogoji poslovanja.

Sledi nam:

Mogoče te zanima tudi