Pranajama dihanje

OSNOVNO PRANAJAMA I
čiščenje živčnih kanalov
Sedite na tla s prekrižanimi nogami. Zgornji del telesa je raven, toda sproščen. Dlani počivajo na kolenih. Oči so zaprte.

  1. Položite kazalec in sredinec desne roke na sredino čela in s palcem zaprite desno nosnico. 20 krat globoko vdihnite in izdihnite skozi levo nosnico (povezano trebušno dihanje). Roko vrnite na kolena, nekajkrat normalno vdihnite in izdihnite in nato…
  2. Zaprite levo nosnico z desnim prstancem in sedaj skozi desno nosnico 20 krat globoko vdihnite in izdihnete (povezano trebušno dihanje).
  1. Ko ste zaključili, vrnete roko na koleno, z dlanmi obrnjenimi navzgor. Nekaj minut bodite pozorni na svoje dihanje.

To je en cikel dihanja. Potrebno bi bilo opraviti 3-5 takih ciklov na dan. Zelo dobro vpliva na čiščenje krvi, pljuč in dihalnega sistema. Odstranjuje nervozo in glavobole.

PRANAJAMA II
Sedimo mirno, z zravnano hrbtenico in zapremo oči. Ramena, vrat in hrbet so ravni, telo in duh sproščena. Preverimo, da nam je prijetno in toplo. Roki položimo na kolena, dlani obrnjene navzgor. Palec in kazalec se dotikata, ostali prsti so sproščeni. Sedimo sproščeno in nekaj časa opazujemo svoje normalno dihanje.

  1. Dvignemo desno roko in kazalec in sredinec desne roke položimo na sredino čela, med obrvi ter s palcem zapremo desno nosnico. Vdihnemo, globoko in počasi skozi levo nosnico. Zapremo levo nosnico z prstancem, sprostimo oziroma odpremo desno nosnico in skozi njo počasi izdihnemo (povezano trebušno dihanje). To je en ciklus, ki ga ponovimo 20 krat. Ko zaključimo, položimo roko na koleno, spet smo pozorni na svoje dihanje.
  2. Po nekaj minutah spet položimo kazalec in sredinec desne roke na sredino čela. Sedaj s prstancem zapremo levo nosnico, globoko in počasi vdihnemo skozi desno nosnico,

Zapremo desno nosnico s palcem ter sprostimo levo nosnico in počasi izdihnemo skozi njo. 20 krat vdihnemo skozi desno nosnico in izdihnemo skozi levo nosnico. Ko zaključimo 20 ciklov, roko vrnemo na koleno in smo skoncentrirani na svoje dihanje.

Na koncu vaje 3 krat zapojemo »OM«.

PRANAJAMA
Življenje se začne in zaključi z dihom. Z dihanjem prečiščujemo celi organizem. To prečiščevanje je zelo nežen in natančen proces, ki nastaja s pomočjo energije, ki se ji reče PRANA. Je zelo tesno povezana z dihanjem in prežema celo telo. Prana in dih je življenje samo. Zato je tudi za naše zdravje zelo pomembno, kako dihamo.

Obstajajo tri vrste dihanja:

  1. Trebušno (globoko in počasi)
  2. Prsno (srednje in površno)
  3. Klavikularno (kratko in hitro)

KLAVIKULARNO DIHANJE: Dihanje samo z vršički pljuč je najbolj nezdrav način dihanja. Je kratko in hitro, kar pomeni tudi kratko življenje.

PRSNO DIHANJE: Je najbolj razširjen način dihanja. Je nekaj počasnejše kot klavikularno, toda še vedno je površno in prinaša ali ohranja nervozo, napetost, depresijo.

TREBUŠNO DIHANJE: Je najboljši način dihanja. Je počasno in globoko dihanje, kar je predpogoj za zdravje in dolgo življenje.

Vaje dihanja so zelo pomembne tudi za izvajanje joge. Med izvajanjem joge se namreč aktivirajo mišice, ki v kri izločijo toksine, katere je potrebno prečistiti in to storimo z dihanjem. Pranajama vaje dihanja torej prečiščujejo telo, izboljšujejo koncentracijo, spomin in moč volje.

POPOLNO JOGA DIHANJE
Uležemo se na tla, roke položimo ob telo, dlani so obrnjene navzgor. Pokrčimo kolena, stopala damo na tla, trebuh sprostimo, da bomo lahko opazovali njegovo gibanje. Sprostimo hrbtne mišice, kolke in hrbtenico. Dihamo mirno in globoko. Postavimo dlani na trebuh in 5-6 krat vdihnemo in izdihnemo v trebuh in občutimo kako se trebuh dviga in spušča. Nato položimo dlani bočno na rebra in z nekaj vdihi in izdihi občutimo, kako se širi in krči prsni koš. Nato kontroliramo še dihanje pri ključni kosti in sicer položimo dlan tik ob ključno kost in dihamo v ta predel. Počasi povežemo dihanje, vedno bolj se koncentriramo na trebušno dihanje, oziroma smo pozorni na vdih in izdih v trebuh, potrudimo se, da dihanje postopno upočasnimo in poglobimo, dihamo skozi nos, če se le da neslišno. Tako pranajamo, kot vaje iz joge, vedno delamo počasi, sproščeno, brez nepotrebnega napora, tekmovanja in samo dokazovanja.

 

Vam je bil članek všeč?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkdin
Share on pinterest
Pinterest

Komentiraj

Prijavi se na novice

*S poslanim e-mail-om soglašaš s Pogoji poslovanja.

Sledi nam:

Mogoče te zanima tudi