Jezikovni pregled: Mojca Blažej Cirej
Avtor: Bella Weaver
Tako kot marsikaj drugega so iz Amerike na velika vrata v našo malo deželo vstopili tudi različni resničnosti šovi, kar je posledica tako globalizacije kot tudi hitrega razvoja tehnologije, morda pa še česa drugega. V Ameriki ta trend traja že vrsto let. Veliki met je uspel družini Kardashian, ki danes na ta način služi milijarde. Njihova prepoznavnost se je sicer začela na podoben način, kot je uspela tudi Paris Hilton – z mehkim porno posnetkom. Družina Kardashian ima neverjetno močan vpliv na modne trende. Dobesedno diktirajo videz telesa, obleke, kozmetike, nakita itd., mladi pa jih na veliko posnemajo, kar je naravnost zastrašujoče.
Pa to lahko uspe vsakemu posamezniku? Najbrž ne. Sprašujem se celo, ali je vredno prodati dušo in telo za lažni blišč in slavo. Nimam nič proti tistim, ki to želijo poizkusiti in izkusiti. Vsak je sam svoje sreče kovač.
Ni pa prav, da se posiljuje vse ostale, predvsem dekleta in v zadnjem času tudi fante, z lepotnimi trendi in ideali, ki nimajo nobene zveze z resničnostjo. Naravna lepota izginja in ni več cenjena, prav tako kot niso cenjene vrednote. Danes se ceni umetno. Če nimaš umetnih trepalnic, nohtov, lasnih podaljškov, zagorele barve kože, polnil vsaj v ustnicah, modnih oblačil in obutve itd., nisi »in«. Fantje trenirajo mišice v fitnesih, ki so postali obvezen del življenja. Vse je »na hitro«, vse je instant!
S tablic, telefonov in računalnikov nas vsak dan bombardira vse več reklam in tako imenovanih vplivnežev. Mladini se to zdi tako zelo mamljivo, da bi danes mnogi izmed njih radi postali vplivneži, ki bi na hitro zaslužili velike denarje. Pa jih res? Tudi vplivnež oziroma influencer ni ravno prava beseda za delo, ki ga opravljajo. Morda bi bil bolj pravilen izraz spletni pospeševalec prodaje. Verjetno pa se influencer sliši veliko bolj pomembno.
Dobri filmi so na naših ekranih v zadnjih časih redkost, pa še te moti neverjetna količina reklam, tako da je že sama reklama film?! Namesto filmov nam Kmetija, Ljubezen po domače, Big Brother, Sanjski moški in drugi resničnostni šovi napolnjujejo večerne termine. Namenoma so narejeni tako, da gledalca pritegnejo. Izberejo nasprotujoče si značaje, ker vedo, da bo prišlo do napetosti, in jih tudi namenoma izzovejo z nalogami, ki udeležence silijo čez vse njihove čustvene, psihološke pa včasih tudi telesne meje zmogljivosti. Organizatorji šovov izkoriščajo negativne scene in gledalcem v večini prikazujejo le-te. Na to je opozorilo že več udeležencev. To je manipulacija-manipulacije. Manipulira se z udeleženci, ki niso nič drugega kot neke vrste sodobni gladiatorji, in manipulira se z gledalci, ki se jim prodaja lažni blišč; če ne drugega v obliki bleščečih se izposojenih večernih oblek. »Kruha in iger« so zahtevali že Rimljani.
Zadnji šov Sanjski moški, ki je bil predvajan pred kratkim, je doživel ogromno gledanost, ne glede na to, da je bil zelo slabo pripravljen. Zmenki so bili izredno siromašni. Hrvati so svoj resničnostni šov »Mister savršeni« precej bolje pripravili. Naloge v enem in drugem šovu pa so bile za ženske poniževalne. Največji problem pa je v ljudeh, ki to radi in željno gledajo. Bolj se udeleženci med sabo kregajo, več gledalcev ima šov, in to organizatorji dobro vedo. Kaj je z nami, ljudje?!
Po mojem mnenju največ denarja s šovi zasluži organizator. Udeleženci dobijo drobiž, čeprav se popolnoma razgalijo. V resničnem svetu pa le redkim uspe dobro unovčiti svojo prepoznavnost. Zato glede na rekordno gledanost šova Sanjski moški z Gregorjem Čeglajem na čelu ni čudno, da organizator že zbira prijave za novega Sanjskega moškega.
Udeležencem šovov želim vse dobro, naj jim uspe, sama pa šovov ne bom več gledala, ker sem videla dovolj. Raje kot to bom vzela v roke dobro knjigo ali šla na sprehod v naravo.